Press

No matter where you are and what you look like. Create your own style.Let it be unique for yourself and yet identifiable for others.
The creation begins deep by yourself. Be inspired in my world and give your life an extra boost. So show yourself more and just be you ♥

CERITA TENTANG SAYUR

by - 09:56:00

Sejak dah dapat lesen kereta ni, jika ibu nak ke mana-mana.. Pastinya saya yang akan di suruh menyetir (memandu). Saya memang tak pernah kisah, "si kaki merayap" ni memang suka kalau berjalan ke mana-mana, pantang di pelawa! hehe... Kalau dulu, duduk di tempat duduk penumpang sahaja bersama adik (ayah yang menyetir). Kini, tahta ayah dah kena ganti dengan anak perempuan tunggalnya. Tapi, kasihan juga ayah. Pabila khidmatnya tak diperlukan ibu. Dia sering ditinggalkan di rumah (memang ayah tak mahu ikut pun..penat).

Minggu lepas, ibu mengajak saya menemaninya berbelanja di Econsave Taman Daiman Jaya yang baharu 3 hari dibuka dan beroperasi sepenuhnya. Alamak! pastinya keadaan disitu sungguh meriah. Almaklumlah, suatu yang baharu.. Sewaktu sibuk berbelanja, teringat-ingat pula akan dialog bersama ibu.


"Ibu, minta akak teman ni bukan apa.. cuma nak ajar akak"
"Ajar???"
"A'ah la.. ajar cara mcamana nak belanja. Nanti bila dah kahwin senang"
"Ermmm..apa susah, suruh je lakinya yang belanja"
"Lepas tu, akak nak tengok jek laki akak pilih bawang.. pilih sayur... akak pulak pegang troli macam ni?" (sewaktu itu, saya bertugas sebagai penolak troli ibu. hehe..)
"Ngeeee.."


Saya tergelak besar bila ibu cakap macam tu. Terbayang-bayang pula bagaimana keadaannya bila si suami sibuk membeli barang dapur, sedangkan si isteri hanya melihat sambil menolak troli sahaja. Mungkin pelik bagi saya dan ibu. Dan bukan bagi sesetengah orang..


- Sayur yang dibeli oleh ibu saya =) -





** Pengalaman yang diperoleh sepanjang hidup ini amat berharga. Akan saya praktikan dalam kehidupan mendatang.. Insya-allah =)

You May Also Like

2 ulasan

  1. mungkin saya lebih suka jadi penolak troli.. tak reti la pilih2 sayur bawang benda - benda sumer ni... ekekekeke?

    ReplyDelete
  2. hehe..tapi, faizal kene belajar juga..hehehe..kelak memudahkan tugas isteri..hehe =)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi bertandang ke Blog Cik Bie. Senang-senang nanti datang lagi ya? Love u'olss. Muahhx