Press

No matter where you are and what you look like. Create your own style.Let it be unique for yourself and yet identifiable for others.
The creation begins deep by yourself. Be inspired in my world and give your life an extra boost. So show yourself more and just be you ♥

KOPITIAM, TANGKAK, NOT 50

by - 17:25:00

Sebenarnya, bukan ada cerita menarik yang berlaku di Kopitiam, Tangkak, mahupun pada not 50. Bercerita tentang minggu ini pula, UiTM seluruh Malaysia digemparkan dengan wabak selsema babi (H1N1). 4 tiang yang berbumbungkan nama UiTM telah patah sebelum ini (Lendu, Jengka, Dungun, Seri Iskandar). Maka, UiTM mengambil keputusan untuk memberikan cuti pertengahan semester kepada kampus induk dan seluruh kampus cawangannya. Yahooo...

Saya mendapat khabar berkenaan melalui rakan MPP ketika sedang enak menjamu makan tengah hari di Laman NR. Berderau juga darah ini, bila kita mula tahu bahawa wabak berkenaan berada di sekitar kita. Masing-masing jadi tak senang duduk, dalam erti kata yang lain "Panik". Saya pun pelik juga, sebab sebelum ni tak pernah pula fikir diri ni dalam bahaya. Bila UiTM mulakan cuti kuarantin, baru nak sibuk-sibuk takut itulah..takut ini lah.. hehe..

Mujur petang itu, saya dan keluarga akan pulang ke kampung di Muar. Pada mulanya, saya merancang untuk tinggal di kolej pada hujung minggu itu. Waaah..sangat bernasib baik ayah datang menjemput saya di Tangkak, sebelum bertolak ke Muar.


Lepak di Kopitiam Tangkak sambil makan.
Carrot susu, mee goreng, kentang goreng
(sambil tunggu ayah dan ibu sampai)


masuk je dalam kereta ibu bagi duit ni
(ingatkan nak bagi saya, rupanya cuma tunjuk duit baru jek rupanya..ceh!)







**Sampai di kampung, entah macamana.. ayah tertinggal kunci dalam bonet kereta. Lepas magrib baru kereta boleh dibuka dengan bantuan pakar. huish~ (ibu, pasni bawa kunci spare ke mana-mana ya?)

You May Also Like

2 ulasan

  1. hahaha....mcm kenal jer ym siapa kat laptop tu.

    ReplyDelete
  2. hehehe..
    tah la.. sapa2 tah.. =)
    hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi bertandang ke Blog Cik Bie. Senang-senang nanti datang lagi ya? Love u'olss. Muahhx