RIBBON COMEL KE?

23:40:00

Ribbon Comel
Hehehe.. Comel ke?
Ni usaha cuba jaya jer.

niat dihati cik bie, cik bie nak tepek
kat brown paper bag masa majlis resepsi
cik bie nanti.

setakat ni, cik bie baru buat 150.
letih juga buat sorang-sorang
tapi nak mengharapakan siapa lagi kan?
terpaksa la buat sorang2

bosan dan sangat bosan dan buntu jugak
sebab dalam masa yang sama
ada banyak lagi kerja2 lain yang menunggu cik bie

itu la, pegang itu salah,
pegang ini pun salah


doakan cik bie supaya gigih penyiapkan 
reben ni hingga ke angka 1000 dan lebih
insya'allah. Amin



Bahan 1 - Reben Kertas Pintal
Sudah dibuka pintalannya :)


Gunting kepada 3-4 bahagian
Kemudian pintal supaya jadi reben


Pengikat dawai
Digunting kepada 4 bahagian
hahaha. kedekut kan?
yela.. kan nak buat reben comel
bukan reben giant.. :D


Haa.. macam ni tau.. Kui.kui..kui
Berjimat


Pintal dan ikat bahagian tengah dia guna dawai bersalut itu


Yeayy.. siap dah reben comel, comel ke? ni..
hahaha..

moga cepat siap, lapang kepala daku.
Ada tak sesiapa nak hulurkan bantuan??


You Might Also Like

23 ulasan

  1. wah gigih bie buat sorg2 ni ;)
    nanti tgh tdo pun ngigau pintal reben :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. tula masalahnya ciksusu.. hehehe :D kan tangan dok pintal2 jek.. terbawak2 ke tido. pastu masuk2 dalam mimpi lagi :D hahaha

      Delete
  2. Replies
    1. chil bie duk Shah Alam, kerja kat PJ. Chil stay mana ya? kerja kat mana?

      Delete
  3. bnyaknyer nk wat...cik mah pun wat bunga telur sampai terbawa2 dalam mimpi...hahahha....gud luck bie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. bunga telur cik bie pun belum buat habis ni cik mah.. gerenti masuk mimpi sama mcm cik mah nanti ni.. hehehe..

      kelakar kan kita2 ni.. sampai termimpi2 :D

      Delete
  4. comel,comel,comel,comel!! chaiyok2 bie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ my dear..! amin... moga cepat siap hendaknya.. tamo malas2 dahhhh

      Delete
  5. COMEL...tibe2 terdatang idea..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeaaayy.. cik bie mencetuskan idea ain.. yeay :))

      Delete
  6. ok, sgt comel.. sebab pink... :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. peminat tegah pink juga ya izfanora? hehehehe... love pink forever.. :))

      Delete
  7. Wah... comel! Nana pun ada buat reben gitu gak. nnt Nana review ye. :)

    ReplyDelete
  8. haha... klakar baca komen2 kat atas. smpai terbawa2 ke mimpi. ehehe.. buat slow2 bie!gud luck. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kelakar, mcm2 yek cerita B2B ni kan? hehehe :))

      Delete
  9. Replies
    1. nora, harap2 la bie gigih hingga semua ni siap.. hehehe :D

      Delete
  10. cantik! gud luck bie, chaiyok2. haha, banyak lagi tu nak kene wat. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doakan cik bie gigih ye linda.. banyak lagi ni

      Delete
  11. 1000? mak aih..

    nak buat yg 100 ni pun rasa mcm nak nanges dah.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasal 100 pun mcm siput. hahaha.. 900 to go. adeyyh! :D

      Delete
  12. wah comel nye..
    saya pun tgah wat riben untuk bunga telur tapi bru je siap 50...
    sakit jari2 pintal riben

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi bertandang ke Blog Cik Bie. Senang-senang nanti datang lagi ya? Love u'olss. Muahhx

Like us on Facebook


Si gadis yang telah melangsungkan perkahwinannya di tanah tumpah darahnya JOHOR Darul Ta'zim