WAJAH BARU TAMAN BOTANIC NEGARA

Assalamualaikum w.b.t / Salam Sejahtera,

Siapa yang tak pernah pergi Taman Botanic Negara Shah Alam? Sila angkat tangan!!!



Secara puratanya, sesiapa yang pernah tinggal di Shah Alam, lebih-lebih lagi student-student kat UiTM Shah Alam, semuanya pernah menjejakkan kaki ke sini untuk beriadah sebab kat sini sangat green dan peaceful untuk orang-orang yang nak beriadah. Boleh berjoging, berbasikal, berjalan, melawat taman binatang, juga masa untuk meluangkan waktu bersama keluarga tercinta.




Sejak belajar kat UiTM Shah Alam, bekerja, berkahwin dan nak masuk anak 1 ni. Bie masih suka pergi sini. Ini pertama kali Naqib jejakkan kaki ke Taman Botanic. Asalnya memang nak jalan-jalan je hujung minggu sambil riadah santai bersama keluarga.



Tak sangka, Taman Botanic yang dulunya lebih dikenali sebagai Bukit Cerakah ni. Dah banyak perubahannya berbanding dulu. Pintu masuk pun dah berubah. Nampaknya lebih bersifat professional dan menarik. Memang sesuai untuk menarik perhatian pelancong asing juga.






Sayangnya, banyak tempat-tempat yang dah ditutup serta tidak boleh dilawati. Sebab Taman Botanic ni besar. Dulu, dia ada 1 empangan besar di hujung taman yang menempatkan ikan-ikan peliharaan. Siap boleh berkelah bawak makanan, sambil bagi ikan makan pulak tu. Sekarang dah tak boleh pergi ke sana. Cukup setakat berhenti di Rumah 4 musim dan berpatah balik ke pintu masuk utama. Sedih!





Mungkin dalam proses renovasi barangkali. Harapannya semoga Taman Botanic Negara yang menarik ni akan lebih banyak dibaikpulih dan diselenggara dengan baik. Kami suka ke sana!!
Naqib bukan main suka dapat tengok binatang yang ada kat sana. Walaupon tak banyak macam kat zoo. Cukup untuk membuatkan dia riang dan gembira beriadah bersama mama dan papanya.



Mungkin lepas ni, kita boleh rancang untuk riadah seterusnya ke tempat lain yang lebih menarik. Ada cadangan?

HUJAN UNGU DI PARTI BUJANG

Assalamualaikum w.b.t

Jumaat yang lepas, kami selamat men"terkejutkan" sahabat yang bakal melangsungkan perkahwinannya awal September ini. Dulu, Kak Yana (bakal pengantin) pernah menjadi bridesmaid Bie masa wedding Bie dulu. Sekarang? Bie nak jadi Bridesmaid? Berekorlah kena heret dengan anak sekali nanti. Hehehe.. Bridesmaid pun berperut boncit sebab mengandung. Rosak gambar nanti. hehehe..


So, plan asal dirancang oleh Arumi, Kawan baik Kak Yana. Maka, kami pun bergabung tenaga untuk majlis Parti Bujang ini untuk beliau. Alhamdulilah, majlis berjalan lancar. Walaupun, ditengah-tengah perancangan. Boleh pula Kak yana park kereta dia sebelah kereta kawan kami(Kak Nissa). Namun, tak timbul rasa curiga sebab kak nissa memang tinggal berdekatan dikawasan Rimba & Rusa tu.


Kenapa pilih Rimba & Rusa? Sebab tempat dia cosy, selesa, hipster, cantik. Agak sesuai untuk dijadikan tempat menyambut hari-hari penting untuk yang tersayang. Bersekali dengan Parti Bujang tu. Kami buat juga kejutan untuk Kak Nissa, Sebab hari tersebut adalah hari jadi beliau.



Magic kan? Surprise dalam Surprise.

Malam tu, adalah malam dimana Match Badminton antara LINDaN dan Dato' Lee Chong Wei kat Olimpik 2016. Alhamdulilah, Malaysia dapat pi Final. Disaat suami dan rakyat Malaysia sibuk menonton perlawanan. Kami pula melepak kat Rimba & Rusa tu sampai jauh malam.




Si emak ni, balik je rumah. Tengok-tengok anak dah tidur. Nasib baik, esoknya dah weekend. Bie memang jarang keluar sendiri sejak dah kawin ni. Ke mana-mana mesti nak bawak anak dan suami. Tapi, sekali sekala sebagai perempuan. Kita perlu masa sendiri untuk bersama kawan-kawan kan? Alhamdulilah, suami Bie pon jenis memahami dan dia dah cakap awal-awal. Bila-bila Bie nak keluar pun dia okey. Dia blh tolong jaga anak macam biasa.

Tema warna malam itu, Purple Ombre. Purple adalah warna kegemaran bakal pengantin. Hehehe.. so? Gonna have another girls day out? Stay Tuned, haha

Bye,
-BIE-

SALAM AIDILFITRI



Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua Rakan dan Taulan
Kami menyusun 10 jari memohon kemaafan atas segala
salah dan kesilapan sepanjang perkenalan kita
Moga Allah melanjutkan usia kita dalam keberkatan
agar dapat kita bersua kembali untuk menghidup kemanisan Ramadhan
dan menikmati kemeriahan Syawal lagi. Insyaallah



Like us on Facebook


Si gadis yang telah melangsungkan perkahwinannya di tanah tumpah darahnya JOHOR Darul Ta'zim